maandag 3 juni 2013

Ik heb het even gehad.

Omdat ik pijn had aan mijn heupgewricht werd er vandaag een MRI genomen. Gelukkig was daar niet veel verandering op te zien en houden de uitzaaiingen zich daar dus koest. Vreemd genoeg is die pijn ondertussen ook verdwenen en kreeg ik later pijn aan de rechter kant van mijn rug. En ook die pijn verdween na enkele dagen maar het vervelende gevoel dat ik niet 'uit de voeten' kan en dat mijn gewrichten en spieren opstijven en verkrampen en ik beweeg als een dame op hoge leeftijd, blijft. Ik krijg dan ook regelmatig de opmerking dat ik mank, het zit dus niet alleen tussen mijn oren, andere mensen zien het ook. Misschien een acuut gebrek aan magnesium, denkt mijn oncologe, en ze overweegt een hoog gedoseerd infuus dat in vier uur moet doorlopen. Als dat zou helpen graag, maar een uur of vijf in het oncologisch dagziekenhuis zitten is niet bepaald my idea of fun. 
Gisteren reed ik dan wel een kleine 25 kilometer met de fiets door Texel, weliswaar gedragen door mijn privé chauffeur op de tandem of ondersteund door de elektrische fiets en door meelevende mede fietsers die mij net dat extra duwtje in de rug gaven om die vervelende helling met tegenwind toch te halen. En ik heb genoten van die fietstocht,  echt waar, maar tegelijkertijd is het toch ook weer een enorme 'reality check' hoe ik helemaal niet meer mee kan en hoe belabberd het met mijn conditie is gesteld. Mijn fysieke conditie, waar vroeger zeven uur per week aan werd gewerkt, helemaal naar de vaantjes door twee en een half jaar om de drie weken chemo. 
Ik probeer moedig te zijn en positief te blijven, maar momenteel, nu ik mij een beetje slap en bibberig voel door de chemo, heb ik het wel even gehad en verlang ik naar een lichtpuntje of wat verbetering.  En als ik vergelijk met hoe slecht ik twee jaar geleden in oktober was mag ik al helemaal niet klagen, maar hé, altijd tevreden zijn met zo weinig valt mij momenteel ook zwaar. Ik weet het, ik ben aan het zeuren maar dat lichtpuntje mag stilletjes aan komen. Morgen misschien? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten