vrijdag 4 februari 2011

Goedgekeurd voor de dienst !

Ik ben goedgekeurd voor de dienst en mag beginnen revalideren bij onco-actief, het kleine broertje van Herstel & Balans.  Stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor, gewoon twee keer per week een uurtje sporten onder begeleiding van artsen en kinesisten om je lijf terug aan de praat te krijgen.  Dinsdag aqua-gym en donderdag een uurtje fitness.  Ik ben benieuwd want met die longen van mij is dat natuurlijk niet meer zo evident.  Daarom is het ook een geruststellend gevoel dat je onder begeleiding kan beginnen. Zo ben je er zeker van dat je niet teveel gaat doen en je getergde lijf gaat overbelasten.  Of te weinig natuurlijk, want een mens is een lui dier en jezelf wijsmaken dat het niet meer gaat is altijd makkelijker dan een inspanning leveren !
De behandelende arts stelde ook vast dat mijn reflexen zo goed als verdwenen zijn.  Weer een cadeautje van de chemo, het is écht kiezen tussen de pest en de cholera :-).    Niet dat ik het nog niet gemerkt had dat mijn reflexen zo goed als onbestaand zijn ; mijn lieve dochter lacht mij er dikwijls genoeg mee uit ! Maar we gaan vooruit en dit is weer een stapje in de goede richting.  Volgende week begin ik er aan !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten