dinsdag 7 december 2010

Een nieuw record

Het was weer een hele lange dag vandaag,  in het ziekenhuis.  Ik had om 10.00 afspraak bij de oncologe en daarna volgt normaal de chemo, maar omdat de CT scan aangaf dat er nog heel veel vocht op mijn rechter long  zat, werd ik eerst doorgestuurd voor een punctie.  Daar heb ik vandaag een nieuw record gevestigd.  Er werd 1.5 l vocht van mijn longen 'getapt'!  Indrukwekkend als je dat vaatje ziet staan en bedenkt dat al dat vocht uit jou lijf komt. Niet te verwonderen dat ik nog steeds last had van kortademigheid met al die extra ongewenste bagage die ik moest meeslepen.  Jammer genoeg had ik niet zo'n opgelucht gevoel na het draineren of misschien lagen mijn verwachtingen te hoog omdat ik dat vorige keer wel had.
Maar ... er is heel goed nieuws !  Mijn tumormarker gaat de goede richting uit, namelijk omlaag !  De chemo slaat dus duidelijk aan en alhoewel ik dat al had gevoeld, is het leuk om dat in cijfers bevestigd te zien.  We gaan voor zes chemo's, dus midden januari is het eind in zicht.  Het feit dat ik een deadline heb om naartoe te leven helpt mij ook heel erg om dit ritme nog even vol te houden. 
Om 17.00 hebben ze mij, na de chemo, vrijgelaten en konden we eindelijk naar huis.  Moe, maar tevreden om zoveel goed nieuws.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten