donderdag 12 augustus 2010

De vrouw met het plastieken masker

Omdat bestralen in de hals moeilijk is, wordt er een masker gemaakt zodat je immobiel bent en men altijd op dezelfde plaats kan bestralen. Zo'n masker wordt gemaakt uit een kruisvormige plastieken, geperforeerde plaat die warm op je gezicht wordt gelegd, waarna drie mensen gaan duwen en kneden om je gelaatstrekken en de vorm van je hoofd en hals over te brengen op die plaat. Niet echt aangenaam zou je denken, maar het vervelendste vind ik dat ze je, eens het masker hard is en de vorm van je gezicht heeft aangenomen, met drukknopen vastmaken aan de tafel. Daar lig je dan, gevangen onder je evenbeeld op een smalle tafel om onder de scan te gaan en later om te bestralen. Het vreemde is dat ik op dat moment alleen maar kon bedenken dat ik, als de behandeling eenmaal achter de rug is, zeker moet vragen om dat masker mee te krijgen, om er iets mee te doen voor mijn eindwerk. Word ik nu lichtjes geobsedeerd ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten