donderdag 13 juni 2013

I'm miss informed

Het is hier een ware roetsjbaan van emoties geweest de laatste dagen. Had ik het nu niet goed begrepen of waren we te snel om het onderwerp heen gefietst? In ieder geval, ik moest mijn oncologe nog bellen om het protocol van de MRI te bespreken en dat was dus blijkbaar 'mission impossible'. De besparingen weet u wel en het oncologisch secretariaat, het kloppend hart van de afdeling oncologie van het Middelheim ziekenhuis, dat er niet meer is. Hoewel ik een keer of drie per dag heb geprobeerd kreeg ik mijn oncologe dus niet aan de lijn en was het alsof het dak op mijn hoofd viel toen de dochter mij een beetje boos sms-te waarom ik had verzwegen dat ik toch radiotherapie nodig had want zij kreeg de radiotherapeute aan de lijn.
Ik begreep totaal niet waar dat vandaan kwam. Had mijn dokter niet gezegd dat alles quasi status quo was? Niet dus blijkbaar, ik begreep er niets van en het feit dat dit niet was besproken en zo onvoorbereid door de begripvolle radiotherapeute werd gemeld viel mij zwaar.
Vandaag had ik mijn afspraak op radiotherapie en heb ik ook mijn oncologe even kunnen spreken en is alles dus uitgeklaard. Door de uitzaaiingen in mijn heupgewricht is er een kleine breuk ontstaan in de bol van dat gewricht. Dat verklaart de pijn en het manken natuurlijk. Als dat breukje op een andere plaats zat zou men er een verstevigende pin in slaan maar in die bol kan dat niet. Daarom sta ik voor vijf beurten radiotherapie zodat de ‘slechte cellen’ vernietigd worden en er hopelijk verkalking optreedt waardoor de breuk min of meer zou herstellen en mijn pijn en gemank verholpen worden en hopelijk daalt mijn tumormarker dan ook wat.
Volgende week beginnen we er aan. De technici hebben mijn heup al afgetekend en mij getrakteerd op drie kleine tattoos. Waarom een mens zoiets in godsnaam vrijwillig laat zetten begrijp ik niet want ik vind dat een ontzettend venijnig pijntje, maar ik dwaal af.
Volgende week beginnen we er dus aan en ik hoop op beterschap én dat de bestralingstoestellen hun best doen en niet teveel defect zijn zodat ik snel binnen en vooral weer buiten kan. 

2 opmerkingen: