vrijdag 5 oktober 2012

De routineklus is weer geklaard.

Want dat is het inderdaad aan het worden, een routineklus. Nummertje nemen, bloed laten trekken, consultatie bij de oncologe en daarna de chemo in het dagziekenhuis. Maar alles is in orde dus kan ik dit driewekelijks bezoekje weer even vergeten. En eerlijk gezegd één keer om de drie weken, daar kan ik letterlijk en figuurlijk mee leven en als alles zo blijft ben ik tevreden. Er zijn mensen aan de dialyse bijvoorbeeld, die drie keer per week naar het ziekenhuis moeten, dan valt om de drie weken wel mee. Als je gaat vergelijken met gezonde mensen die geen ziekenhuisbezoek op het agenda moeten noteren heb ik de slechtere kaart getrokken. Maar zoals ik al zei, één keer om de drie weken, daar kan ik mee leven. Het mag altijd een beetje meer, of in dit geval minder zijn, natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten