donderdag 1 december 2011

50/50

Ik ben samen met mijn dochter naar 50/50 gaan kijken. De eerste kanker komedie, zo werd deze film aangekondigd, dus dat moest ik wel zien! Een beetje masochistisch vindt u misschien, maar ik denk daar anders over. In de moeilijke periode toen de kanker zo hevig in mijn lijf tekeer ging was gitzwarte humor ook mijn verweer tegen die verpletterende dagelijkse realiteit. Bovendien worden er tegenwoordig zoveel mensen met kanker geconfronteerd dat er al eens mee gelachen mag worden. Ik was dus heel benieuwd hoe de makers van de film dit heikele onderwerp hadden aangepakt en ik moet zeggen, ik ben niet ontgoocheld! 50/50 is een heerlijke mengeling van drama en komedie en hoewel het in de film over een zeventwintigjarige jongeman gaat waren er toch zoveel dingen herkenbaar voor mij. Vooral hoe mensen worstelen om gepast te reageren op die verpletterende diagnose vond ik schitterend weergegeven.  Met een hilarische Seth Rogen als de beste vriend en een schitterende Angelica Houston als de moeder heb ik hartelijk kunnen lachen en, ik geef het toe, ook af en toe een traantje gelaten. Een aanrader! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten