woensdag 3 november 2010

Futloos

Ik sta er nog elke dag van te kijken hoeveel een mens kan slapen.  Alhoewel ik op tijd in mijn bedje ga slaap ik toch gemakkelijk tot acht uur of zelfs een stuk later !  Je zou denken dat dat voldoende nachtrust is voor iemand die bijna niets doet, maar neen.  Een middagdut van een uurtje of twee is vaak nog een must.
Ik wou het jaarlijkse uitstapje met mijn dochter naar de boekenbeurs niet missen, maar heb er op het laatste nippertje toch van afgezien wegens niet haalbaar.  Dat was de verstandige keuze, naar de boekenbeurs gaan zou mij momenteel absoluut niet lukken, maar het is niet leuk als je lijf je hoofd niet kan volgen.  We hebben dan maar een filmpje meegepikt dat was ook gezellig, maar niet hetzelfde natuurlijk.
Meestal lukt het mij wel om mij in mijn lot te schikken.  Ze pompen mijn arme lijf momenteel dan ook vol met stoffen die ook mijn goede cellen kapot maken en mijn lichaam moet een heel gevecht leveren, dat is niet niks.  De chemo is ook veel beter te dragen dan vorige keer, dus wat dat betreft heb ik zeker geen klagen, maar je erbij neerleggen dat dingen waar je vroeger zelfs niet bij stilstond nu niet meer haalbaar zijn voor jou, is toch niet altijd even makkelijk.
Het tijdsschema is een bijkomend probleem.  Oorspronkelijk waren er drie chemo's voorzien.  Als dat zo is is de volgende chemo ook meteen de laatste !  Maar bij de vorige consultatie werd er over drie tot zes beurten gesproken en dat is natuurlijk direct een heel ander gegeven.  Ik begrijp wel dat de oncologe niet over een glazen bol beschikt, we hebben het dan ook over geniepige kanker,  maar een einddatum waar ik naar zou kunnen uittkijken en  naartoe kan leven zou wel fijn zijn.  Maar die is er dus niet en dat kan ook niet, dat heb ik wel ondervonden toen de hormoontherapie niet aansloeg en men direct op plan B moest overstappen. 
Dus gaan we maar door en probeer ik zoveel mogelijk van de goede momenten te genieten en te profiteren van de verplichte pauze die ik in mijn leven moet inlassen.  Door veel te lezen en te schilderen bijvoorbeeld, want het is wel fijn dat ik daar nu heel veel tijd voor heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten