vrijdag 19 november 2010

Een andere controle

Om de een of andere duistere reden kreeg ik een brief in m'n bus voor een controle bij het ziekenfonds.  Mij leek dat behoorlijk vreemd.  Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die profiteren van het systeem en dat dit gecontroleerd moet worden, maar als kankerpatiënten in volle chemo al worden opgeroepen, dan zal iedereen wel opgetrommeld worden.  Onderweg zat ik mij dan ook behoorlijk op te boeien omdat ik die oproepingbrief zo absurd vond.  Betaalt het ziekenfonds al niet sinds juli alle rekeningen terug van huisartsen, oncologen, chemo's, chirurgen en opnames ?  Vermoeden zij misschien één grote samenzwering van al die artsen tegen hun ziekenfonds dat mijn bescheiden uitkering moet uitbetalen ?
In ieder geval, dat opboeien moet ik echt afleren, dat doet mij geen goed.  Het bleek dus inderdaad om een vergissing te gaan, zei de behandelende arts mij onmiddellijk toen ik binnenkwam.  Normaal gesproken worden patiënten met mijn diagnose niet opgeroepen.  Al bij al werd het nog een aangenaam gesprek.  Jammer genoeg had ik mijn schamele energie liever aan iets leukers besteed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten