maandag 25 oktober 2010

Terug naar school

Ik ben vandaag naar de academie gegaan en heb er echt van genoten.  Het moeilijkste was op tijd komen, maar eens de wekker mij onverbiddelijk uit m'n warme bed had gezet was ik enthousiast om te gaan.  Mijn kinderen begrijpen dat niet, mijn enthousiasme om naar school te gaan, maar ik hoop dat ze ook iets vinden dat echt hun ding is.
Het was nochthans niet evident om terug aan de slag te gaan.  Ik was zo goed begonnen in het begin van het schooljaar, ik wist wat ik ging doen en op welke manier.  En nu na die onderbreking van enkele weken stond ik daar weer alsof het de eerste keer was.  Gek, want ik schilder toch al zo'n zes jaar, dat is toch niet niets, je zou denken dat je dan toch een beetje zelfvertrouwen hebt opgebouwd.  Maar toch was het zwoegen met de techniek, de tekening en het onderwerp en ik zat als een beginnend scholieretje te hunkeren naar een goed woordje van de juf :-).  Maar het startschot is gegeven en ik hoop dat ik regelmatig aanwezig kan zijn.  Eigenlijk moet ik dit jaar zeker regelmatig gaan, vermits dit mijn afstudeerjaar is moet ik wat presteren !
Ik heb het probleem met het masker ondertussen opgelost en ga een zelfportret maken waarop ik het masker monteer. Blijkbaar past het masker precies op een doek van 50x60, dus dat komt goed uit.  Zoals gewoonlijk heeft ML ons ook opdrachten gegeven waar ik ook nog even over moet prakkiseren, maar het is leuk om daar mee bezig te zijn. 
En dan was er natuurlijk ook het warme onthaal dat mij te wachten stond.  Dat deed weer enorm deugd, bedankt daarvoor iedereen.  Achteraf heb ik dit uitstapje een beetje moeten bekopen en was ik behoorlijk moe, maar dat had ik er graag voor over.
Morgen C-day, kijk er niet naar uit.  Duimen maar dat het goed verloopt !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten